Psihološki profil investitora | Festival Nauke 2009

Psihološki profil investitora

U ekonomiji koja se bazira na kapital-odnosu, izuzetno je važno poznavati karakteristike finansijskog tržišta, posebno njegovog najsofisticiranijeg segmenta – berze. Osobe koje namjeravaju da investiraju u hartije od vrijednosti, a koje ne poznaju karakteristike tržišta, ne razumiju finansijske informacije, sopstvene investicione mogućnosti ili svoj psihološki profil, potencijalne su žrtve tržišta.

Kada su berze u pitanju, često se fokusiramo na tehničku stranu tržišta, ili na osnovne karakteristike pojedinih tipova hartija od vrijednosti, a zapostavljamo ulogu samog investitora i njegove karakteristike, koje, pak, umnogome doprinose kvalitetu investicionih odluka. Cilj ovog eksperimenta je pomoći posjetiocima manifestacije Noć istraživača da na naučno zasnovan i popularan način, na bazi elektronskog upitnika, otkriju svoj investicioni profil. Svaki posjetilac koji na računaru popuni test dobija odštampan opis svog investicionog profila i primjer investicionog portfolija koji mu najbolje odgovara. Tako odštampan rezultat testa odmah nakon popunjavanja upitnika predaje se posjetiocu.